tiistai 3. kesäkuuta 2008

Varttirakko onnettomuuspaikalla

Viime päivät töissä ovat kuluneet verkkaisissa merkeissä. Maanantaina oli sentään puuhaa, kun oli kolme juttua + oikaisu (jo toinen!) sekä lehmien kuvaamista.

Osakseni on tullut myös ilo ja kunnia tehdä kaksi gallupia. Toisessa toimi kuvaajana blogi-toveri. Aiheena oli vaalirahoitus ja kaksikon tehtävänä saada edes jotain vastausta nyhdettyä ihmisiltä ("Voi kun minä en ole mikään poliittinen ihminen" Ai jaa, oletettiinkin, että rouva on varmasti hillitön puolueaktiivi, joka haluaa julistaa kaikille näkemyksensä). Joidenkin haastateltujen ilmeet olivat lähes pakokauhuisia.

Tänään askarreltuani kunnanvaltuustouutisen kanssa puoli päivää, tuloksena kokonaista 600 merkkiä, Teräsvuori lähetettiin kuvaamaan ryteikköön ajanut auto. Ensin läksin tietysti väärään suuntaan, ja kun kolariauto viimein löytyi, suoritin u-käännöksen. Kääntyessäni olin hyvän aikaa poikittain koko tien leveydeltä pääsemättä mihinkään, koska en saanut pakkia päälle.

Juoksin puskaan kuvaamaan autoa. Koska lähdin suoraan kahvin äärestä, oli tässä vaiheessa jo hillitön kusihätä. Paikka ei ollut kovin suojaisa, joten pissasin auton taakse. Luonnollisesti juuri silloin ohi ajanut auto pysähtyi katsomaan, mikä on hätänä ja luuli Teräsvuorta varmaankin onnettomuuden uhriksi. Aika nolona kumarruin syvemmälle piiloon ja mietin, että nytkö täältä sitten noustaan, vedetään housut ylös ja esittäydytään että Usko Teräsvuori paikallislehdestä, päivää. Autoilija onneksi totesi tilanteen oikean laidan ja ajoi pois.

Muuten ei kummenpaa, odottelemme kollegan kanssa helleaaltoa. Hänen työhuoneensa pakastimessa on jäätelöä ja kakkua oli viime viikolla melkein joka päivä.

3 kommenttia:

Monni kirjoitti...

Heh, heh, hee... Sulle on ilmeisesti aika vaikea tehdä asioita normaalisti?

Kunnanvaltuustouutiset voisi kieltää. Samoin sairaanhoitopiiri- ja koulutusyhtymäsellaiset.

salanenihalija kirjoitti...

Rakas Usko!
Tässä paikalle pysähtynyt autoilija. Minun on kk-khorjattava eräs teidän virhe muuten mainiossa blogissanne. Minun on tunnustettava että olen teidän pitkäaikainen fani. Luen säännöllisesti juttunne ja k-kkkeskustelen niistä kiihkeästi osastomme muiden potilaiden kanssa. Tapahtuma-aikkhaan olin onnistunut varastamaan hoitajan auton ja olin juuri pakenemassa kun näin teidän suurenmoiden olemuksenne tien poskessa kk-k-kkultaa suihkuttelemassa. Minun oli PAKKHO pysähtyä ihailemaan teitä ja olin aikeissa lähestyä lähemmin kun huomasin piipaa-auton jahtaavan ja jouduin jatkamaan pakoa. Kolariuhreista viisveisaan.
Mutta IHANA Usko. Pakoni onnistui ja voit odottaa meidän tapaavan piakkoin. Toivottavasti näen sinut silloinkin pissalla.
p.s. ÄLÄ näytä tätä viestiä hoitajille
-toistaseks tuntematon ihalija

Arvid Änkyrä kirjoitti...

Tähän blogiin näyttää jollekin olla vaikeuksia kommentoida normaalisti. Mutta erinomaista tekstiä, jatkakaa.